Založ si blog

Ňeco na douámání jazyku.

Dúho sem rozjímau či to sem zaradzit auebo neé. Predsaj enem ket ten jazykový zákon fčilejky puací, abych sa snád nedopusciu ňejakého prohrešku. Ale potem predsaj enem ve mje zvíťaziu nad strachem pocit, že bych mjeu spropagovat našu krásnú kultúru a lúbezvučný jazyk. Anebo jak já zvyknem ríkat– vyvíjat osvjetovú činnost. Tak sem sa rozhodeu, že Vám budem odfčilejky pjekňe po kapkách predctavovat nás Záhorákú. Budete si moset ponajprf zvyknút na našu svéráznú pjeknú reč, enomže na druhej straňe sa budete moci chuáuit, že umíte další svjetový jazyk. Nebojte sa já vám ždycky k temu pridám aj suovník. O nás záhorákoch  sa s veuikú oblubú ríká, že sme strasňe húpí. Aue šak to konc není pravda ludé zuatí! To enem paščekári nás tak pomúvajú a zbytek Slovenska temu vjerí. Aj proto sem sa rozhodeu, že Vám postupňe predstavím Záhorákú, protože o nás skoro vúbec nic nevíte a potem enem tým paščekárom šecko vjeríte.

My Záhoráci zme konc prátelskí a veselí ludé. Zme už dúhé roky pokojňe usadzení v Záhorskej ňížiňe. Po levej ruce máme našich bratrú Moravákú a po pravej ruce ste Vy. Teda ponajprf sú hory a za ňima Vy. Tady u nás nejsú žádní kmíni. Tí sú až hen f Trnavje anebo na Myjavje. Zme velice pohoscinní, dáme aj to predposuedňí, co máme. Máme rádzi hostú, huavne ket donesú vauty, aue nemosíte sem chodzit furt, potem začínáme byt moc podezíraví

Co bych tak úvodem ešče rekel? Ná vímjá? Šak by aj mohuo stačit, šak stejňak to budete čítat aj týdeň. Jak mja ňeco napadne tak napíšem víc. Zatát stačiuo. Mjete sa!

Slovníček:

rozjímau- rozmýšľať

enem- len

ríkat- hovoriť

enomže- lenže

chuáuit- chváliť

odfčilejky- odteraz

húpí- hlúpi

konc- práve

paščekári- obyvatelia hl. mesta

pomúvajú- ohovárajú

ponajprf- najskôr

kmíni- zlodeji

podezíraví- podozrievaví

Ná vímjá?- Čo ja viem?

stejňak-  aj tak

Zatát- zatiaľ

Nedeľná báseň: Ja

02.05.2010

Opäť jeden kúsok z rannej tvorby Som len kvapkou vo víre dejín a patrím do skupiny bezcenných cenín. Som len steblo trávy na lúke Niesom čerstvý, no som ešte v záruke Som malou hviezdou na nočnom nebi Občas som nesvoj a bývam bledý. Som iba bublinkou v šumivom nápoji Dúfam, že niekto sa ku mne pripojí. Som iba zrnko piesku na púšti Sahara Každučká brána sa predo [...]

Živena alebo Ako svet skoro prišiel o jedného básnika

26.04.2010

K životu patrí humor a najlepší humor prináša život. A tak aj nasledujúca príhoda pre pobavenie je zo života. Totižto takmer sa stalo, že ešte skôr než som v sebe objavil nadanie a začal tvoriť poéziu, som s tým skončil. Bol to môj posledný rok na Lesníckej škole v prekrásnom prostredí históriou dýchajúceho mestečka Banská Štiavnica posadeného v náruči [...]

Nedeľná báseň: Túžba

25.04.2010

Moja úplne prvá básnička z roku 2001 Túžim vidieť tvoje oči, keď sa večer zotmieva Keď sa mesiac v plnom svite z výšky na nás usmieva Chcem ťa držať za ruku, keď ti bude najhoršie Počuť tvoje slová jemné, môjmu srdcu najmilšie Túžim znovu byť pri tebe, cítiť tvoju prítomnosť Tvoje vlasy hladiť jemné, vyhnať z môjho srdca zlosť Vidieť s tebou západ slnka [...]

Medveď

Vlani 14, tento rok už 10. Stretnutie s medveďom môže mať fatálne následky. Ale čo stretnutie s diviakom?

20.04.2024 15:49

Medveď reaguje útokom alebo agresívnym prístupom častejšie voči ľuďom, ktorí sú pri stretnutiach aktívni.

Krádeže áut USA - 2016

Zo závodu ukradli a predali súčiastky za trištvrte milióna eur, polícia obvinila šesť páchateľov

20.04.2024 15:18

V prípade preukázania viny hrozí obvineným trest odňatia slobody na desať až pätnásť rokov.

Baerbock, Netanjahu

Hádka kvôli Gaze? Nie sme ako nacisti, nahneval sa Netanjahu na nemeckú ministerku

20.04.2024 14:00

Počas návštevy nemeckej šéfky diplomacie Annaleny Baerbockovej v Tel Avive došlo k ostrej výmene názorov medzi ňou a izraelským premiérom, ktorý poprel, že by ľudia v Pásme Gazy hladovali.

blicky

Píšem všetko možné- poéziu, prózu, glosy, úvahy, komentáre- prosto všetko, čo ma napadne. Uvrhnem Vás do svojho bohatého vnútorného sveta, ponúknem Vám pohľad na svet prostredníctvom mojich očí

Štatistiky blogu

Počet článkov: 15
Celková čítanosť: 37777x
Priemerná čítanosť článkov: 2518x

Autor blogu

Odkazy