Založ si blog

Nesceu sem, ale ešče ráz to skúsím

Totkaj sem sa rozhodeu, že Vás budem postupňe obeznamovat ze záhoráckú kultúrú a naším pjekným jazykem. Enomže nemoheu sem si nefšimnút, že vás to ňejak moc nezaujauo. Já vám nevím fčil, asi to fakt pro vás neňí moc zajímavé to naše uákání.

Mosím priznat barvu. Trošku sa mja to dotkuo. Víte, precaj enem sem čovjek cícící. A tak sem si rekel, že už vás délej nebudem otravovat se Záhorím. Beztak sa medzi váma našui ňekerí, kerí scú abych pokračovau. A tak to teda ešče jednú skúsím. Aj vy, kerím sa to neúbí, dajte temu ešče šancu. Vjerím, že si najdete cestu k záhoráčtiňe. Možná sa vám nakonec zaúbí, šak zas neňí tak moc ťežká. Moc bych si príl, aby naša Slovenská společnost nebyua tolik xenofóbňí, aby nebiua tolik neprátelská proci ludem, kerí sú inačí. My zme Záhoráci., máme své suobodné králofstvo, aue precaj enem zme suováci, žijeme tady s váma spouem, tak by zme sa mjeli snášat. Lesci nás nepoznáte a nevíte o nás nic, stačí sa enem zájem, a já vás tady  s náma seznámím. Lesci ňeco scete, klidňe sa mja optajte. Záhoráci mjejú moc známých osobnoscí a známích vjecí, o kerích vjedzá fšeci. Tak napríklad Macek z Mauacek. Neznám ňikeho, kdo by ho nepoznau. Ve Skalici zas mejú trdelňík- najuepší pochúťka jakú svjet zná. Tady f Seňici zas máme Jánošíka, Phoebe z Prátelú a Scarlet Balážikovú z Profesionálú( Janko Slezák, Bibiana Ondrejková, Helena Krajčiová). Anebo hen Stupava a její prosuávené zelé. Ešče spomenem takové Brodské, velice známá dzedinka. Nebudem tu rozepisovat proč. Reknem vám to takovú súťažnú otazkú. Ty chytrejší z vás hnedkaj pochopjá. Takže: Kerý pes je najrýchlejší na svjece? No precaj ten, kerý probjehne od začátku Brodského až po konec živý a zdravý. Potem tu máme dzedziny jak Šťepanof, Kuklof, Lakšáre, Čáry(odtát je herečka Mária Kráľovičová), Petrúvka a pod kde žije strašne moc tých zaúdzených, teda Rómú. Jeden z Lakšár, Dežo, si robiu vodičák. A ten inšruktór sa ho ptá:

-Dežo vidzeus tú značku?

Dežo ríče:- Ano vidzeu.

-A jaká to byua značka teda?

-Hliníková, mám sa vrácit?

Ríkám vám, zme ludé jak aj vy ste. Zme veseuí, ňekdy kyseuí- jak naše vínečko. Tak nevím, snád sem vás zaujau víc jak napoprvé. Dajte mi vjedzet.

Mejte sa!

Slovníček:

Totkaj– ukaz. zámeno toť

nemoheu– nemohol

fčil– teraz

uákání– hovorenie narečím kde sa miesto l vyslovuje u

mosím– musím

čovjek– človek

rekel– povedal

délej– ďalej

scú, scet– chcú, chcieť

príl– prial, želal

proci– proti

spouem– spolu

lesci– keď

vjedzá– vedia

zelé– kapusta

vidzeus- videl si

ríče– hovorí

Nedeľná báseň: Ja

02.05.2010

Opäť jeden kúsok z rannej tvorby Som len kvapkou vo víre dejín a patrím do skupiny bezcenných cenín. Som len steblo trávy na lúke Niesom čerstvý, no som ešte v záruke Som malou hviezdou na nočnom nebi Občas som nesvoj a bývam bledý. Som iba bublinkou v šumivom nápoji Dúfam, že niekto sa ku mne pripojí. Som iba zrnko piesku na púšti Sahara Každučká brána sa predo [...]

Živena alebo Ako svet skoro prišiel o jedného básnika

26.04.2010

K životu patrí humor a najlepší humor prináša život. A tak aj nasledujúca príhoda pre pobavenie je zo života. Totižto takmer sa stalo, že ešte skôr než som v sebe objavil nadanie a začal tvoriť poéziu, som s tým skončil. Bol to môj posledný rok na Lesníckej škole v prekrásnom prostredí históriou dýchajúceho mestečka Banská Štiavnica posadeného v náruči [...]

Nedeľná báseň: Túžba

25.04.2010

Moja úplne prvá básnička z roku 2001 Túžim vidieť tvoje oči, keď sa večer zotmieva Keď sa mesiac v plnom svite z výšky na nás usmieva Chcem ťa držať za ruku, keď ti bude najhoršie Počuť tvoje slová jemné, môjmu srdcu najmilšie Túžim znovu byť pri tebe, cítiť tvoju prítomnosť Tvoje vlasy hladiť jemné, vyhnať z môjho srdca zlosť Vidieť s tebou západ slnka [...]

Branislav Zurian

Zurianova inšpekcia prešla reorganizáciou i personálnymi rošádami. Podľa Šutaja Eštoka boli nevyhnutné

18.04.2024 11:36

Zmeny mali podľa ministra vnútra prispieť k ukončeniu vojny v bezpečnostných zložkách.

parlament

Poslanci riešili zmeny v zložení výborov, čaká ich aj hodina otázok

18.04.2024 11:20

Dôvodom je nastúpenie nových poslancov do parlamentu.

Boris Beňa

Šutaj Eštok: Beňu v Kongu zadržali podľa informácii zo SIS pre podozrenie zo špionáže

18.04.2024 10:50

V roku 2021 bol Beňa odsúdený na trojročný trest s podmienečným odkladom na päť rokov.

CDC-Gathany-Aedes-albopictus-1  1

Invázneho ázijskeho komára prvýkrát potvrdili v Košiciach

18.04.2024 10:38

Ide o pomerne veľkého komára a potenciálneho prenášača vírusov vrátane vírusu západonílskej horúčky.

blicky

Píšem všetko možné- poéziu, prózu, glosy, úvahy, komentáre- prosto všetko, čo ma napadne. Uvrhnem Vás do svojho bohatého vnútorného sveta, ponúknem Vám pohľad na svet prostredníctvom mojich očí

Štatistiky blogu

Počet článkov: 15
Celková čítanosť: 37710x
Priemerná čítanosť článkov: 2514x

Autor blogu

Odkazy