Pohľad z nemožne možného uhla

15. apríla 2010, blicky, Nezaradené

Keď sa tu začali objavovať dnes články na náboženskú  tému držal som sa na uzde, ale keď filozof nadhodil tému vyvoleného národa nedalo mi a musel som zareagovať. Podotýkam, že s pohľadu kresťanskej cirkvi nie som veriaci. Inak verím, že nejaký „Boh“ existuje, že existuje nejaká „vyššia moc“, ktorá to tu všetko riadi.

Spomínala sa tu Biblia. Je to asi najznámejšia a nepochybne najčítanejšia kniha na svete. Bohužiaľ však podľa mňa ju nesprávne chápeme. Neexistuje boh, ktorý by určil jeden národ za vyvolený. To predsa učinil aj Hitler a ten bol celý celučičký hmotnou bytosťou z mäsa a kostí, Homo sapiens-brutalis. Rovnako smrteľný, ako všetci na drahej matičke Zemi. Väčšina ľudí, a najme kresťanov chápe Bibliu cez prizmu, ktorú nám nastavila kresťanská cirkevná elita s jej dogmami. Samozrejme bavíme sa tu o Starom zákone. Nový zákon je kapitola sama o sebe. Čoraz viac historikov nám ponúka podľa mňa ten správny pohľad oprostený od náboženských dogiem a zbavený mýtov.

Trebárs taký biblický Mojžiš. Tak ako ho chápu kresťania, tak to je Mojžiš stvorený z mýtov starých tisíce rokov. Skutočného Mojžiša podľa môjho názoru treba chápať ako schopného politika a vojvodcu. Človeka, ktorý svojou charizmou dokázal strhnúť so sebou davy, aby sa vzbúrili proti egyptským podrobiteľom. Viedol početný dav ľudí a potreboval udržať morálku ľudí na uzde. 10 božích prikázaní nieje podľa mňa nič iné ako jednoduchý občiansky zákonník, ktorý vytvoril sám Mojžiš, aby nastolil poriadok. Bol dosť vzdelaný kedže vyrastal v Egypte, a mal prístup ku skorším zákonníkom ako egyptského tak trebárs aj Chammurabiho. Jednoducho Mojžiš bol podľa mňa obyčajný štátnik.

A ako sa mu podarilo strhnúť davy na svoju stranu?

Skvelou propagandou. Sfanatizoval ľudí a vsugeroval im predstavu, že na ich strane je Jahve, ktorý si ich vybral za svoj vyvolený národ, za národ nado všetky národy. Ach, aká paralela s vodcom Tretej ríše…

A teraz prosím, kresťania pustite sa do mňa, a zašľapte ma pod zem…