Založ si blog

Na počiatku bolo slovo… (2.časť)

Tak ako som Vám sľúbil, prinášam Vám teraz ďalšiu časť mojej poviedky na pokračovanie. Dobrú chuť… 🙂
Po týchto Nelliných slovách som mal pocit ako by som dostal poriadnu ranu rovno medzi oči od profesionálneho boxera. Odtiahol som sa a ešte chvíľu som na ňu nechápavo civel. Potom som znechutene zavrtel hlavou a zbavený aj tej poslednej štipky dobrej a pozitívnej nálady odplantal som sa do kúpelky. Veľmi si nepamätám ako prebiehala moja ranná hygiena, lebo som sa na ňu absolútne nesústredil. Nevnímal som vlastne nič. Presne ako maximálne rozčúlený človek. Z takéhoto afektu ma vytrhol až nepríjemný zvuk. Prááásk! Do umývadla dopadol kusisko zubnej kefky celej od krvi. Pozeral som sa raz na zbytok kefky čo mi zostal v ruke a raz do umývadla. Prestrašene som si pomyslel: „Do boha! Čo je to so mnou? To jak som si mohol čistiť zuby tak, že som zlomil kefku?“- a pri tom som si jazykom prechádzal po ďasnách. Začínali ma poriadne štípať od mentolovej pasty. Chcel som sa pozrieť do zrkadla a zistiť ako sú na tom moje ďasná, ale keď som zodvihol hlavu zbadal som čosi úplne iné. Všade okolo mňa, úplne po celej kúpelke, po všetkých kachličkách stekali kvapky vody. Prekvapene som na na ten výjav čumel ako malé teľa, a po chvíli ma napadlo, že tá spúšť musela vzniknúť vtedy, keď som si umýval tvár. „Á vlastne áno!“ -vybavil sa mi ten obraz. Špliechal som si na tvár ľadovú vodu tak razantne, že som si skoro vybil oko.

„Mám toho plné zuby, začína mi to už liezť na nervy“- pomyslel som si. „Mal by som niekam vypadnúť a resetovať hlavu.“ Pri týchto myšlienkach som sa dostal do kuchyne. Z okna sa na mňa usmievala bezoblačná obloha zaliata zlatistým slnkom, a dolu sa stále ligotali kvapky rannej rosy. Bolo rozhodnuté! Dnes proste vypadnem odtiaľto preč!

S trocha lepšou náladou som si urobil kávu. Moju klasiku zalievanú, dve kopcové lyžičky voňavej kávy, žiadny cukor, žiadna smotana, poriadneho smrťáka. Kým sa mi vychladala káva zjedol som krajec chleba s maslom a džemom. Konečne som si usrkol z kávy a labužnícky vydýchol, keď som začul zvuk vychádzajúci z detskej izby. To bolo Zarine kráľovstvo. Zara bola Nellinou dcérou. Veselé pätnásťročné dievča a moja super kamoška. Šiel som teda za ňou nakuknúť. Pootvoril som dvere. Zara sa akurát prevalovala na druhý bok. Polohlasom som sa jej spýtal:- Už si hore?

Ako odpoveď som dostal prispaté:- Ee, ešte chvíľu.

Vrátil som sa do kuchyne ku svojej káve a dnes aj trochu rád, že nemusím vymýšľať Zare raňajky. Rozmýšľal som nad tým, kam sa dneska zdúchnem, kde sa vyventilujem, ale z hola nič ma nenapadalo. Dopil som kávu a trocha nešikovne s rinčaním  som odložil šálku do dresu. Z kuchyne viedli moje kroky na záchod. Obligátna ranná toaleta, ale dlho som sa tam nezdržal. Keď som vychádzal s kúpelky otriasajúc si ruky od vody, vo dverách do kuchyne už stála Zara v pyžame s hviezdičkami.

-Dobré ráno- vyliezlo z nej spolu so zývaním. Musel som sa začať usmievať, keď som na ňu pozrel ako tam tak stojí medzi zárubňami, oči zalepené karpinami a jej dlhé neposlušné čierne vlasy rozstrapatené tak bizardne, že snáď ani nejaký šibnutý umelec by takú „modernu“ hádam nedokázal vytvoriť. Pozrel som na ňu láskyplným pohľadom a povedal.

-Dobré ráno, princeznička! Si hladná? Chceš niečo papať?

-Nóó- zatiahla. -Nespravíš mi toast prosííím? Vieš, taký ten zo syrom, šunkou a tuniakom ako mi robievaš.

Trocha sa maznala, ale to robila vždy, keď mala voľno od školy a cez víkendy.

_ Jasné, že viem. Už sa na tom pracuje. Kým sa pôjdeš umyť, raňajky a la France budú na stole.

Pri týchto slovách som vystrúhal takú komickú pózu pritepleného kuchára. Zara sa rozchichotala na plné kolo. Smiala sa dosť dlho, a ja som ju ešte všelijakými novými grimasami v tom podporoval. Keď konečne chytila dych pozrela mi do očí a priateľsky mi povedala:- Ty si riadny týpek Blicky. Ja z teba nechápem!“

Usmieval som sa na ňu aká bola zlatá, ale čakal ma ten toast. Pohladil som ju po tých strapatých vlasoch a povedal som jej naoko prisne: „No dobre, choď sa už umyť, lebo takýmto štýlom z toho toastu nebudú raňajky, ale obed!- a uškrnul som sa. Zara sa opäť zachichotala a odišla do kúpelky. Keď z nej vyšla, čakal ju na stole teplučký toast a pohár coly, lebo to má tak rada. Sadol som si k nej po pravej strane a zaželal jej dobrú chuť. Pustila sa do raňajok tak, ako keby týždeň nejedla. Pomyslel som si: „Fúha, dievča do teba to ale padá! Ale nech je len tak, veď si vo vývoji, ty puberťáčka moja.“ Z krásneho rozjímania ma vytrhla Zarina otázka.

_Blicky?- pozrel som na ňu a potom pokračovala-Čo budeme dnes robiť? Pôjdeme niekam na výlet?

Dokonale ma zaskočila, dostala ma do rozpakov. Nevedel som jej odpovedať. Tuho som premýšľal ako jej všetko šetrne vysvetliť a nesklamať ju.

Pokračovanie čoskoro! 🙂

Nedeľná báseň: Ja

02.05.2010

Opäť jeden kúsok z rannej tvorby Som len kvapkou vo víre dejín a patrím do skupiny bezcenných cenín. Som len steblo trávy na lúke Niesom čerstvý, no som ešte v záruke Som malou hviezdou na nočnom nebi Občas som nesvoj a bývam bledý. Som iba bublinkou v šumivom nápoji Dúfam, že niekto sa ku mne pripojí. Som iba zrnko piesku na púšti Sahara Každučká brána sa predo [...]

Živena alebo Ako svet skoro prišiel o jedného básnika

26.04.2010

K životu patrí humor a najlepší humor prináša život. A tak aj nasledujúca príhoda pre pobavenie je zo života. Totižto takmer sa stalo, že ešte skôr než som v sebe objavil nadanie a začal tvoriť poéziu, som s tým skončil. Bol to môj posledný rok na Lesníckej škole v prekrásnom prostredí históriou dýchajúceho mestečka Banská Štiavnica posadeného v náruči [...]

Nedeľná báseň: Túžba

25.04.2010

Moja úplne prvá básnička z roku 2001 Túžim vidieť tvoje oči, keď sa večer zotmieva Keď sa mesiac v plnom svite z výšky na nás usmieva Chcem ťa držať za ruku, keď ti bude najhoršie Počuť tvoje slová jemné, môjmu srdcu najmilšie Túžim znovu byť pri tebe, cítiť tvoju prítomnosť Tvoje vlasy hladiť jemné, vyhnať z môjho srdca zlosť Vidieť s tebou západ slnka [...]

Peter Pellegrini

Podpredsedovia alebo Šutaj Eštok. Nový šéf Hlasu bude známy na prelome mája a júna

20.04.2024 13:07, aktualizované: 13:40

Milan Majerský predpokladá, že poslanci KDH zahlasujú za zvolenie súčasného ministra Richarda Rašiho do funkcie predsedu parlamentu.

armáda usa

Americké jadrové zbrane bližšie k Slovensku? Na svojom území ich chce mať aj Poľsko

20.04.2024 12:46

Americké jadrové zbrane sú od novembra 2009 v Belgicku, Nemecku, Taliansku a Holandsku.

univerzita

Mladí Američania páchajú rekordne veľa samovrážd. Nikto presne nevie prečo

20.04.2024 11:28

"Tak veľmi si prajem, aby nám býval dal šancu mu pomôcť," hovorí Katherine Salasová zlomeným hlasom.

Italy Politics

Skrachované vzťahy šéfov vlád. Expremiér Babiš nie je jediný. Talianska líderka odkopla muža, keď sa zaliečal inej žene

20.04.2024 10:49

Rozvodom sa skončilo manželstvo už viacerých niekdajších predsedov vlád Českej republiky. A ktoré rozchody známych politikov vlani zvlášť rezonovali?

blicky

Píšem všetko možné- poéziu, prózu, glosy, úvahy, komentáre- prosto všetko, čo ma napadne. Uvrhnem Vás do svojho bohatého vnútorného sveta, ponúknem Vám pohľad na svet prostredníctvom mojich očí

Štatistiky blogu

Počet článkov: 15
Celková čítanosť: 37776x
Priemerná čítanosť článkov: 2518x

Autor blogu

Odkazy