Založ si blog

Ako Beruška na svet prišla

„Když srdce je tón, pak láska je tou nejúžasneší synfonií na světe“

(Beruška)

Beruška je moja priateľka a keďže má rada rozprávky, tak som jej jednu kedysi minulý rok napísal.

Bolo, nebolo rok pána 1971 v kronikách písali. V ten prekrásny deň uprostred leta Stvoriteľ opäť raz zostúpil na zem medzi ľudí a učinil jeden zo svojich najväčších zázrakov, hneď po stvorení sveta. Toho dňa v kráľovskom meste Prahe do jedného okna vošlo svetlo a na svet prišla drobulinká Beruška. Mala len pár jemných čiernych vláskov na hlavičke a nemala žiadne zúbky, ale napriek tomu to bola ta najkrajšia bytosť pod slnkom. A tak Beruška, ako čas bežal rástla a bola deň odo dňa krajšia. Čochvíľa bola jej krása chýrna v celom okolí aj v tých najvzdialenejších kráľovstvách až po koniec sveta. Aj jej srdiečko veru nemalo páru nikde. Bolo tak nežné, milé, citlivé a žiarilo láskou tak, ako je možné dočítať sa len v Písme Svätom.

A čo nikto nevie je, že raz v noci stalo sa, že z neba padali naraz dve hviezdičky a padli Beruške rovno do očičiek. Od tej doby Beruškyne očičká krásne žiaria a usmievajú sa.

Ja blúdil som svetom bezcieľne, nečakajúc, že stretne ma čosi pekného. Ale raz, raz keď som to obzvlášť nečakal stalo sa čosi neuveriteľné. Zodvihol som zrak od prašnej cesty a zahľadel sa pred seba. Zo zatiahnutej oblohy plné čiernych búrkových mračien z ničoho nič zrazu až k zemi zostupoval stĺp žiarivého, oslepujúceho svetla a v jeho náruči kráčala mi naproti Ona. Beruška, tak nádherná, krehká, božská bytosť. Jej dlhé čierne vlásky nádherne viali. A očičká, tie sa nebesky nádherne usmievali A do môjho srdiečka vkradla sa láska

Nedeľná báseň: Ja

02.05.2010

Opäť jeden kúsok z rannej tvorby Som len kvapkou vo víre dejín a patrím do skupiny bezcenných cenín. Som len steblo trávy na lúke Niesom čerstvý, no som ešte v záruke Som malou hviezdou na nočnom nebi Občas som nesvoj a bývam bledý. Som iba bublinkou v šumivom nápoji Dúfam, že niekto sa ku mne pripojí. Som iba zrnko piesku na púšti Sahara Každučká brána sa predo [...]

Živena alebo Ako svet skoro prišiel o jedného básnika

26.04.2010

K životu patrí humor a najlepší humor prináša život. A tak aj nasledujúca príhoda pre pobavenie je zo života. Totižto takmer sa stalo, že ešte skôr než som v sebe objavil nadanie a začal tvoriť poéziu, som s tým skončil. Bol to môj posledný rok na Lesníckej škole v prekrásnom prostredí históriou dýchajúceho mestečka Banská Štiavnica posadeného v náruči [...]

Nedeľná báseň: Túžba

25.04.2010

Moja úplne prvá básnička z roku 2001 Túžim vidieť tvoje oči, keď sa večer zotmieva Keď sa mesiac v plnom svite z výšky na nás usmieva Chcem ťa držať za ruku, keď ti bude najhoršie Počuť tvoje slová jemné, môjmu srdcu najmilšie Túžim znovu byť pri tebe, cítiť tvoju prítomnosť Tvoje vlasy hladiť jemné, vyhnať z môjho srdca zlosť Vidieť s tebou západ slnka [...]

FTX Bankman Fried

Súd poslal zakladateľa kryptomenovej burzy FTX na 25 rokov do väzenia

28.03.2024 17:13

Pred kolapsom v novembri 2022 bola druhou najväčšou kryptomenovou burzou na svete.

Crocus, Moskva, Rusko, teroristický útok

Teroristický útok si objednali Ukrajinci máme dôkaz, tvrdí Moskva. Nezmysel, opakovane sme vás varovali, reaguje USA

28.03.2024 16:36, aktualizované: 16:48

Za útok v koncertnej sieni v Krasnogorsku na predmestí Moskvy je zodpovedný výlučne Islamský štát, vyhlásil bezpečnostný hovorca Bieleho domu John Kirby.

Tomáš Drucker

Ministerstvo školstva: Prístup k tehotným študentkám by sa novelou zákona mohol zmeniť

28.03.2024 16:17

Ako priblížili z rezortu, podľa navrhovaných úprav má VŠ povinnosť prihliadať na ich potreby, najmä pri tvorbe študijných plánov.

Polícia / Pomáhať a chrániť / Policajné auto /

Polícia vyšetruje prípad sexuálneho zneužitia dvoch dievčat pri Košiciach

28.03.2024 16:01

Mali byť v aute sexuálne zneužité dve 11-ročné dievčatá.

blicky

Píšem všetko možné- poéziu, prózu, glosy, úvahy, komentáre- prosto všetko, čo ma napadne. Uvrhnem Vás do svojho bohatého vnútorného sveta, ponúknem Vám pohľad na svet prostredníctvom mojich očí

Štatistiky blogu

Počet článkov: 15
Celková čítanosť: 37462x
Priemerná čítanosť článkov: 2497x

Autor blogu

Odkazy